Köpvillkor

Köp

Avtal om köp ingås när du har slutfört en beställning och vi har skickat en orderbekräftelse till dig per e-post. För att få beställa av oss måste du vara myndig alternativt ha målsmans tillstånd.

Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager eller vid tekniska fel.

Betalning

För privatkunder använder vi oss av betallösningen Klarna Checkout. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura, Klarna konto, kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Fullständiga villkor för Klarna Checkout kan läsas här.

Leverans

Normal leveranstid inom Sverige är 2-3 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning för varor som finns i lager. Vi har som mål att skicka din beställning inom 2 arbetsdagar, och DHL´s leveranstid är normalt 1 dag. I sällsynta fall kan leveransen ta längre tid. Ibland sorterar DHL fel och då kan DHL´s leveranstid vara flera dagar. För varor som inte finns i lager är leveranstiden längre.

Alla beställningar skickas med DHL. Vilket av DHL´s fraktsätt som vi väljer att skicka med är beroende av paketets storlek och vikt. När paketet  kommer få du en  avi (antingen via SMS eller brev) för hämta ut din beställning hos ditt DHL ombud. Paketet ska i detta fall hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Fraktavgift

I samband med kampanjer erbjuder vi Fraktfritt från första kronan, vilket vi erbjuder till samtliga kunder på hela sortimentet från 2017-05-01, gäller tills vidare. Vid frågor kan du kontakta oss på info@dermashoppen.se

 

Ej uthämtade försändelser och felaktigt angivna adresser

För försändeler som går i retur på grund av någon av orsakerna nedan har vi rätt att debitera upp till 150 SEK inkl moms per order, beroende på vad vår faktiska fraktkostnad var.

  1. Försändelser som hamnar hos ombud, men inte hämtas ut inom 14 dagar och därmed går i retur.
  2. På ordrar där fel adress har angetts och försändelsen därmed returnerats.
  3. Ångrat ett köp när paketet har redan lämnat Dermashoppens lager.

Försenad eller försvunnen leverans

I sällsynta fall kan DHL´s leveranstid från dess att vi har skickat en försändelse vara längre än vad vi angett. Sådana förseningar är helt utom vår kontroll och vi kan inte hållas ansvariga för dessa. I sällsynta fall kan försändelser även spårlöst försvinna.
Vår policy är att vänta 4 veckor innan vi kan anse att en försändelse är försvunnen. Först efter 4 veckor från det datum vi har skickat en försändelse kan vi utföra en återbetalning eller skicka ordern igen.

Om du vid beställningen har angivit en felaktig adress och försändelsen av denna orsak inte kommer fram till dig och inte heller går i retur till oss är vi varken skyldiga att återbetala dig eller skicka beställningen på nytt.

Ångerrätt

När du handlar på DermaShoppen har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter det att du mottagit varan. Detta förutsatt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, d v s oanvänd och ej skadad. Det är tillåtet att öppna förpackningen och kontrollera varan på sådant vis som ej skadar produkten eller dess förpackning. Plombering får dock ej brytas. Observera att det räcker med att du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt inom 30 dagar, du behöver alltså inte ha skickat tillbaka varan inom 30 dagar för att ångerrätten skall vara giltig.

Du har även rätt att ångra ditt köp när som helst innan vi har skickat varan. För att meddela att du har ångrat ditt köp, kontakta oss. Om paketet har lämnat vårt lager kommer man debiteras för fraktkostnad upp till 100 kr.

Dermashoppen kommer ej att lösa ut paket mot postförskott.

Reklamationsrätt

DermaShoppen tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Vi åtar oss även att följa allmäna reklamationsnämndens rekommendationer. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Återbetalning

DermaShoppen åtar sig att återbetala förskottsbetalat belopp inom 20 arbetsdagar från den dag du meddelat oss att du vill häva ditt köp.

Vi återbetalar inte eventuell fraktavgift.

Vid reklamation åtar vi oss att återbetala returfraktkostnaden inom 20 arbetsdagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan, om vi kan konstatera att det från början var fel på varan.

 

Personlig integritet

DermaShoppen ämnar sig att hantera dina personuppgifter på ett ansvarsfullt sätt. Nedan följer en dokumentation hur vi enligt GDPR hanterar dina personuppgifter för säker hantering.

Kunduppgifter och köp

Ditt köp hanteras via vår betalningstjänst Klarna varvid vi hänvisar till Klarnas integritetspolicy (LÄNK)

 

Erbjudanden

Vi skickar ut som flest 4 st erbjudanden via epost till befintliga kunder och de som har valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Dina uppgifter förvaras säkert och tryggt med krypterade servar och anslutningar. Du kan när som helst avsluta din prenumeration genom att klicka på länken “avsluta prenumeration” i sidftoten av varje epost-brev. Du kan radera din email i vårt register genom att avsluta prenumerationen i länk som finns i sidfoten och däri om så önskas registrera en ny email-address.

Personuppgifter

Vi förvarar dina uppgifter som Namn, Efternamn, Epost, Adress, Tel nr, Utdelningsadress, och övrig betalningsinformation för att utföra vår affärsverskamhet. Exempelvis för att kunna skicka ut varor som du som kund har beställt från oss. Vi förvarar uppgifterna tills dess att du har skickat in ett mail till info@dermashoppen.se om att radera samtliga av dina kunduppgifter. Ip:adress loggas vid genomförande av köp samt klockslag och datum. Vår partern Klarna behandlar dina kortuppgifter och betalningsuppgifter varvid vi hänvisar till dem vad gäller konto-kort och övriga betalningssät som Klarna erbjuder. Se länk (LÄNK)

 

 

 

Vi arbetar för dig så tveka inte på att kontakta oss via:

Telefon: +46 8 6500003

(Öppettider vardagar mån-fre 9-21, samt lör-sön 9-17).

Avvikande Öppettider Jul / Nyår: 24/12 Julafton – Stängt, 25/12 Juldagen – Öppet 9-17, 31/12 Nyårsafton – Stängt, 1/1 Nyårsdagen – Stängt.

Mail: info@dermashoppen.se .

 

Besöksadress:

Vasagatan 48 Stockholm - Operakliniken

 

Kontakta oss

12 + 15 =